دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

شستن فرش و موکت با بخارشوی

بازدید: 861 بازدید
شستن فرش و موکت با بخارشوی

شستن فرش و موکت با بخارشوی

شستن فرش و موکت با بخارشوی، یک راه بسیار عالی برای خانه تکانی است. بخار شو دستگاهی عالی  برای شستن فرش است. این محصول با کارکردهای متعددی می تواند خانه ی شما را به بهترین نحو تمیز کند. اگر هنوز به خرید بخار شو روی نیاوردید یا هنوز مرجع خوبی برای پیدا  کردن محصول مورد نظرتان نیافتید امروز با ما همراه باشید تا شما راهنایی کنیم. به غیر از این شما می توانید از این مطلب یکسری مطالب مفید در مورد بخار شو یاد بگیرید که مطمئنم ازش سود می برید.

اکثرا همه ی خانم های خانه دار در مواقعی که می خواهند خانه تکانی کنند، از بخار شوی برای شستن فرش و مبلمانشان کمک می گیرند. این دستکاه با ترکیب آب و مواد شوینده به جرم و کثیفی ها نفوذ می کند و با فشار بالا کوچکترین لکه ها را از بین می برد.

از مزیت ها ی شستن فرش و موکت با بخار شوی

یکی از خوبی های این دستگاه آسیب نرساندن به بافت شیئ مورد نظر است. بخار شو علاوه بر اینکه  برای تمیز کردن فرش و مبلقابل استفاده است ، بلکه در تمیز کردن پنجره و شیشه ها نیز به شما کمک می کند. برندهای معروف سرتاسر دنیا بخارشوی های  مختلفی را معرفی کردند که ممکن است از نظر قطعات با همدیگر تفات داشته باشند.

در این بین برندهای چینی و کره ای گام عظیمی در تولید بخار شوی  به میدان آوره اندو  شبیه به یک برند با سابقه در این حوزه عمل کرده اند.

در سال های اخیر با وجود کرونا خیلی از خانه ها به خرید بخارشو روی آوردند. زیرا این دستگاه در ضدعفونی کردن توانایی خارق العاده ای دارد و می تواند به بهترین نحو ویروس را از روی اجسام پاک کند.

 

شستن فرش و موکت با بخار شوی چگونه است؟

دستگاه بخار شوی دستگاهی است که به وسیله ی آب کار می کند. این دستگه آب را بخار می کند و در اکثر مواقع حتی می توانید از مواد شوینده هم  جهت تمیز کاری بهتر مبل و فرش و حتی سطوح موکت و … از آن استفاده کنید.از نقاط مثبت دستگاه بخار شوی این است که سری های متعددی  جهت تمیز کاری نقاط مختلف (بین مبلمان،شیشه ها،لوازم داخلی،)دارد. با این قابلیت شما به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن نقاط مختلفی که سرشار از میکروب هستند را تمیز کنید. برای دیدن بهترین بخارشوی های سال 2022 کلیک کنید.

انواع سری های بخارشوی

  • برس فلزی
  • برس چرخان
  • سری حوله ای
  • معرفی انواع بخارشوی
  • دستگاه بخار خشک
  • دستگاه بخارشوی سرد
  • بخارشوی دستی
  • تِی بخارشو

بخارشوی چندمنظوره

این دستگاه با جوش آوردن آب، بخار بسیار گرمی را تولید می کند. انواع بخار شوی با قابلیت های متفاوتی در بازار موجود هستند اما بخار شوی های خشک از همه کاربردی تر و کارآمد تر هستند و  در مصرف آب نیز به آب بسیار کمی نیاز دارند. سیستم گرمایش داخلی بخارشو ها که از یک بخش تشکیل شده، وظیفه ی تبدیل آب موجود در مخزن به بخار (بخار با دما و فشار بالا) را برعهده دارد.

بخارشوی سرد:

این دستگاه به آب بیشتری نیاز دارد ، زیرا با دربر گرفتن آب شروع به تولید بخار می کند.همانطور که از نامش پیداست بخار سرد تولید می کند و نیاز به جوش آوردن ندارد.

بخارشوی دستی

بخار شوی های دستی وزنی کمی دارند زیرا باید آن هارا با دست جابه جا کنید. از این مدل دستگاه  جهت تمیز کردن در‏ها، دیوارها، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، شیشه و پنجره استفاده می شود. اگر کف خانه ی شما  از سنگ و سرامیک تشکیل نشده است  می توانید از مدل‏های بخارشوی دستی استفاده کنید.

تِی بخارشو

ظاهر تی بخارشوی ها شبیه به جارو شارژی هایی است که دسته ی بلندی دارند(دسته ی بلند این نوع بخار شوی یکی از نقاط مثبت آن است ،زیرا هنگام کار با این محصول پشتتان اذیت نمی شود). از این محصول می توانید جهت تمیز کردن سرامیک و سنگ پارک استفاده کنید. به عبارتی دیگر نحوه ی کار این مدل بخار شوی بر خلاف بخار شوی های دستی است. اگر کف منزل شما بیشتر از سنگ و سرامیک تشکیل شده، از این بخارشوی ها استفاده کنید. این بخارشوی ها طراحی خاص دارند و می توان از آنها برای کف شویی استفاده نمود.

بخار شوی های چند منظوره از مناسب ترین مدل های بخارشوی هستند، زیرا با دارا بودن سری های متفاوت می تواند کارایی های متفاوتی انجام دهد.به نحوی می توان گفت کارایی سایر دستگاه های بخار شوی را دارد.

بیان کردن مزیت های بخار شوی به طور خلاصه

استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده برای سلامت انسان و حیوانات و حتی گیاهان نیز مضر است. اما چگونه میکروب و آلودگی هایی که سلامت ما را به خطر می اندازند را از بین ببریم؟!

  •  ضد عفونی کردن سطوح

می توانید سطوح را  به وسیله ی دستگاه بخار شوی ضدعفونی کنید. با این روش دیگر نیازی به مواد شوینده و ضد عفونی کننده ، ندارید. به وسیله ی این دستگاه کار بردی هم سلامت خود را تنظیم می کنید و هم در هزینه های خرید مواد شیمیایی صرفه جویی می کنید.

  • صرفه جویی در زمان

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دلیل مشغله های روزانه زمان بسیار کمی را جهت تمیز کاری خانه در اختیار دارید، دیگر نگران نباشید.با خرید این دستگاه می توانید در زمان کمی و به سرعت  تمامی سطوح را تمیز کنید.

  • از بین بردن میکروب ها

بخارشوی برای مادرانی که کودکان خوردسال داردند بسیار مناسب است.  از بین بردن میکروب های موجود در محیط جزو مزایا دیگر دستگاه بخارشو است (زیرا می توان با این دستگاه، وسایل نوزاد و کودک را ضد عفونی کرد تا میکروب ها و عوامل بیماری زا به او آسیب نرسانند.)

  • جداکردن چسب و کاغذهای دیواری

از مزایا و نقاط مثبت دیگر این دستگاه ها جدا کردن کاغذ دیواری یا جدا کردن انواع چسب از سطوح است.

  • تمیز کردن زیرورآلات

همچنین جهت تمیز کردن انواع زیور آلات و برق انداختن  از این دستگاه استفاده کنید.

کاربرد های خانگی دستگاه بخار شوی

تا اینجا در مورد کارایی های مختلف این دستگاه حرف زدیم. امی خواهیم وارد بحث اصلی مطلب شویم . هنگام خانه تکانی نقاط مختلفی از خانه وجود دارند که باید تمیز شوند و گاهی اوقات باید هزینه های کلانی نیز جهت تمیز کردن مبل،فرش،وسایل آشپزخانه و… بپردازید. از این پس با خرید تنها یک دستگاه بخار شوی کار آمد می توانید نقاط مختلفی از خانه را تمیز کنید.

 اجسامی که در ارتفاع قرار دارند

تمیز کردن پنکه های سقفی و لوستر ها هنگام خانه تکانی همیشه یکی از معضل ها است.  اکثر دستگاه های بخار شوی دارای یک دسته ی بلند هستند که به وسیله ی آن می توانید تمامی وسایلی که در ارتفاع قرار دارند را تمیز کنید.

فواصل بین کاشی ها

کاشی های کف و یا دیواری دارای فاصله ای هستند که این فواصل از اصلی ترین نقاط تجمع میکروب و باکتری های است.  تمیز کردن این فواصل هم کار چندان آسانی نیست و بسیار زمان بر است. اکثر مواقع باید از مواد ضد عفونی کننده و شوینده های شیمیایی استفاده کرد.با دستگاه های بخار شوی به راحتی می توانید آن هارا تمیز کنید، زیرا اکثر دستگاه ها دارای سری مخصوص تمیز کردن بین فواصل بهره مند هستند.

مبلمان

مبلمان از اصلی ترین لوازم خانه هستند که به تمیز کردن نیاز دارند اما به دلیل وزن زیاد و حجم بزرگشان  و جنس خاص  بدنه ای که دارند جابجایی و شستوشوی آن ها بسیار سخت و دشوار است پس میتوانید از دیگر مزایای دستگاه های بخار شوی در هنگام خانه تکانی به شستوشوی و تمیز کاری مبل ها با کمترین و هزنه و در کمترین زمان اشاره کرد.

قفس حیوانات

اگر حیوان خانگی دارید، حتما میدانید که تمیز کاری قفس و یا محل نگه داری آن ها چقدر سخت است.  حتما لازم است که با آب آن را شستوشو دهید و در اکثر مواقع باید چندین بار آن را شستو شو دهید زیرا بوی نا مطبوع آن از بین نمیرود. استفاده از مواد شوینده به دلیل شیمایی بودن برای سلامتی حیوانات بسیار مضر هستند .از این پس جهت تمیز کاری قفس حیوانات از دستگاه بخار شوی استفاده کنید.

 گریل و اجاق گاز با بخار شوی

از بین بردن چربی ها و سوختگی های غذا بروی گاز یا دستگاه گریل یکی از بزرگ ترین معضلات است (به ویژه اگر مدت زمان زیادی تمیز نشود). استفاده از مواد شیمایی از طرفی بسیار خطرناک است، زیرا می تواند گاز های شیمیایی تولید کند و از طرفی می تواند به دستگاه گریل یا گاز شما آسیب وارد کند. پس بخار شوی بهترین گزینه است.

یخچال

استفاده از دستگاه بخار شوی جهت تمیز کردن یخچال بسیار مناسب است. دمای سرد یخچال موجب تشکیل بو های نامطبوع و تجمع میکروب ها می شود. با استفاده از بخار این دستگاه به راحتی می توانید با بوهای نامطبوع و تمامی آلودگی ها خداحافظی کنید.

تشک ها

همه ی ما می دانیم که رخت خواب ها از اصلی ترین مکان های تجمع باکتری ها هستند و باید زود به زود تمیز شوند.  شستوشوی آن های به دلیل محال بودن خشک کردنشان کاری بسیار سخت است.  می توانید با استفاده از بخارشوی تمامی لکه ها و باکتری ها را از بین ببرید و دیگر نگران آلرژی به مواد شوینده و خشک کردن تشک نباشید.

سرویس های بهداشتی

تمیز کردن و شستوشوی سرویس بهداشتی اغلب به مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیاز دارد.  مواد ضد عفونی کننده در حدی برای سلامتی ما مضر هستند که گاهی مواقع هنگام پایان کار با صرفه های شدید مواجه می شوید. از این پس دستگاه های بخار شوی را جهت شستوشوی سرویس بهداشتی انخاب کنید.

 لک های آب

از بین بردن لکه های آب به وسیله ی دستگاه بخار شور بسیار آسان است تنها لازم است که سری مخصوص را وصل کنید.

سطل زباله

سطل زباله از اصلی ترین مکان های تجمع باکتری و انواع قارچ ها است. ضد عفونی کردن آن نیز اغلب به زمان های دیگر موکول می شود و در تنیجه موجب بو ها نامطبوع و بد خواهد شد. دستگاه بخار شوی با سری ها و قابلیت های متفاوتی که دارد به عالی ترین شیوه این کار را برای شما انجام می دهد.

اسباب بازی های کودکان

اسباب بازی کودکان را نمیتوان با استفاده از مواد شوینده شستوشو کرد، زیرا به دلیل پوست نازکی که دارند ممکن است موجب حساسیت و آلرژی های سخت شود. از طرفی دیگر تمیز نگه داشتن اسباب بازی کودکان به دلیل اینکه تمایل دارند اسباب بازی هایشان را بجوند، از اهمیت بالایی برخوردار است.  با استفاده از دستگاه بخار شوی می توانید تا 99% آن ها را ضد عفونی کنید.

پرده ها و شیشه ها

از عالی ترین قابلیت های دستگاه بخار شوی این است که ،به دلیل سری های متفاوتی که دارد می توانید برای تمیز کردن سطح های مختلف از آن استفاده کنید. برای تمیز کردن پرده ها لازم است که آن هارا پایین بیاورید و شستوشو دهید. اگر هنگام خشک کردن آن ها دقت نکنید،باید آن ها را اتو کنید که ممکن است جنس پارچه ی پرده ها آسیب جدی ببیند. تمیز کردن شیشه ی پنجره ها نیز نیاز به مواد زیادی دارد. اگر از ارتفاع می ترسید این کار برای شما بسیار سخت تر خواهد شد.  دستگاه بخار شوی می تواند با استفاده از سری های مناسب با جنس های متفاوت به شما کمک کند و زمان صرف کردن را به نصف و کمتربرساند.(با استفاده از بخار شوی نیازی نسیت که پرده ها را پایین بیاورید و در حالت آویز هم به راحتی می توانید آن هارا بخار شوی کنید.)

 فرش ها و از بین بردن لکه ها

شستوشوی فرش و موکت ها زمان زیادی می برد و نیاز به هزینه های کلان دارد. با استفاده از دستگاه بخار شوی می توانید سری و نازل مخصوص را به دستگاه متصل کنید و از شر بوهای نامطبوع روی فرش و لکه های آن رهایی یابید. اگر لکه های روی فرش عمیق هستند می توانید از مقدار کمی شوینده جهت لکه گیری بهتر استفاده کیند.جهت خشک کردن سطح فرش ها لازم  تنها مدت زمان کمی پنجره ها را باز بگزارید.

 کفش پوش و پارکت  ها .

کفش پوش ها از آن نقاطی هستند که روزانه پر از گرد و غبار می شوند برای سلامت خود و خانواده  لازم است که روزانه حتما تمیز شوند. با دستگاه بخار شوی می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. حواستان باشد که اگر جنف کفی کفش پوشتان از چوب است دستگاه نازل بخار را زیاد بر روی سطوح چوبی قرار ندهید زیرا به این سطوح آسیب می رساند.

گیاهان مصنوعی و وسایل تزئینی خانه

تمیز کردن وسایل تزئینی و دکوری خانه از حوصله سربر ترین کار هاست و همیشه به زمان های دیگر موکول می شود. از طرفی دیگر تجمع اصلی گرد غبار بر روی این وسایل است و اگر نظافت نشوند علاوه بر اینکه موجب  آسیب رساندن به سلامتی ما می شود بلکه ظرافت و زیبایی خودشان را از دست دهند. با دستگاه بخار شوی در عرض چند لحظه می توانید آن ها را به  تمیزی روز اول برگردانید.

کلید های برق

کلید های برق و دستگیره های در از پر تماس ترین مکان ها هستند. به همین جهت ضد عفونی کردن و تمیز کردن آن ها جهت حفظ سلامتی از ضروری ترین کار ها است.با دمای بالا دستگاه بخار شوی می توانید به راحتی آن را ضد عفونی کنید. جهت حفظ امنیت و پیشگیری از هر گونه اتفاق ناگوار حتما از یک پارچه یا دستمال استفاده کنید.

چرا استفاده از بخار شوی روشی مناسب برای شستوشوی فرش و موکت است؟

  1. تمیز کردن عمقی
  2. خشک کردن سریع
  3. ضد عفونی کردن فرش

 

نکاتی در مورد بخارشوی که باید به آن توجه شود:

دکمه تنظیم درجه بخار:

روی برخی از دستگاه های جدید قابلیت تنظیم درجه حرارت بخار خروجی وجود دارد که یکی از فاکتور های کلیدی به حساب می آید. مثلا برای تمیز کردن لکه های چربی می‌بایست از بخار با درجه‌ی حرارت بالاتری استفاده کرد.

دکمه اتوماتیک خروج بخار:

در مدل‌هایی که دارای دکمه اتوماتیک هستند نیازی به نگه داشتن شاسی برای خروج بخار نیست.

سیستم ضد چکه:

خروج آب به همراه بخار یکی از مشکلاتی است که اکثر بخارشوی‌ها دارند. اگر این مسئله برای شما مهم است، بخارشویی تهیه کنید که سیستم ضد چکه آب داشته باشد.

تعداد و نوع سری‌ها:

تنوع سری‌ها و کیفیت ساخت آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید پیش بینی بهتری نسبت به عملکرد دستگاه داشته باشید. حتی میتوانید مدلی انتخاب کنید که  برای فرش‌ها، شیشه، دیوار‌ها، مبلمان، سرامیک و درز‌ها سری مناسبی دارد.

در چه مکان هایی نباید از بخار برای تمیز کردن استفاده کنید

برخی از مکان های خانه به دلیل سطح خاصی که دارند نباید از بخار جهت تمیز کردن آن ها استفاده شود. اگرهم استفاده شود نباید مدت زمان زیادی بخار را بری آن نگه دارید (ابتدا ناحیه ای کوچک از آن با بخار تست شود). به عنوان مثال کفپوش های چوبی  که عایق بندی شده اند می توانند بخار را تحمل کنند، اما  باید اطمینان یابید که  آب اضافی در آن ها باقی نمانده است. بنابراین قبل از تمیز کردن فرش یا موکت، مراقب باشید که به وسایل چوبی اطراف مثل مبل و صندلی و یا کفپوش منزل خود، آسیبی وارد نمی شود.

نکاتی برای تمیز کردن فرش با استفاده از بخار شوی

  • توجه به دستورالعمل های دستگاه

دردفترچه راهنمای دستگاه نکات و دستورالعمل های مهمی جهت کار با دستگاه است. پس لازم است حتماً تمام دستورالعمل های آن را به طور کامل مطالعه کنید و این را در نظر بگیرید که ممکن است تفاوت هایی بین نحوه کارکرد دستگاه ها با مدل های مختلف وجود داشته باشد.

  • اطمینان از تحمل فرش نسبت به بخار

قبل از شروع شست و شو و تمیز کردن فرش با بخارشو لازم است ابتدا مطمئن شوید که فرش یا موکت شما توانایی تحمل  بخار و حرارت بالای دستگاه بخار را دارد و آسیبی به الیاف و جنس آن وارد نمی کند. برای این کار ابتدا لازم است که  یک قسمت مخفی و کوچک از فرش یا موکت را امتحان کنید. برخی از فرش های الیاف طبیعی ممکن است در معرض آب گرم و بخار دچار آسیب شوند.

سایت نیو وافت از توجه و همراهی شما بسیار سپاسگذار است.

خلیلی

دسته‌بندی جهیزیه عروس
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت