دوستان برای نهایی کردن خرید از طریق تماس و یا واتس آپ با ما در ارتباط باشید. بی نهایت سپاسگذاریم. خانگی : 09126040486 ـ آرایشی : 09182383080

تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

بازدید: 585 بازدید
تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

شرکت جنرال حدود نیم قرن پیش در آمریکا تاسیس شده است. کمپانی جنرال برای کاهش هزینه ها و پایین آوردن قیمت محصولات خود یک خط تولید در کشورهای چین، مالزی و تایلند راه اندازی کرد. این شرکت تولیدات خود را با همان کیفیت توسط متخصصان حرفه ای تولید کرد. کولر گازی های جنرال گلد و جنرال شکار از شرکت پر آوازه ی جنرال هستند. امروزه کولر گازی ها قابلیت سرمایش و گرمایش دارند. در واقع خرید یک محصول کاربردی بهتر از خرید چند محصول جداگانه است. تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار در میزان مصرف برق و انرژی و همچنین طراحی ظاهری و قدرت موتور و حالت های پرتاب باد آنها است.

کولر گازی جایگزینی عالی برای بخاری، پکیج و حتی کولر های آبی است. کولر گازی ها علاوه بر تولید گرما و خنک کنندگی دارای سیستم تصفیه هوا هستند. در این هوای آلوده وجود آن برای هر خانه ای ضروری است. کولر گازی های برند جنرال جزو کولر های رده بالا هستند. جنرال گلد و جنرال شکار تکنولوژی ها و قابلیت های مختلفی دارند. کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار در دو نوع مجهز به اینورتر و بدون اینورتر به بازار عرضه می شوند. این روزها تنوع کولر گازی ها در بازار زیاد است. انتخاب محصول مناسب بین این تنوع و برندهای مختلف کار دشواری است. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار را تجزیه و تحلیل کنیم؛ تا شما انتخاب بهتری میان برند های مختلف داشته باشید.

معرفی کلی کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

کولر گازی های شرکت جنرال با قطعات تایلندی، مونتاژ چین و کمپرسور توشیبای ژاپن تولید می شوند. جنرال گلد و جنرال شکار در سایز ها و مدل های مختلف روانه بازار گردیده اند. کولر گازی اسپلیت جنرال گلد دارای دو یونیت داخلی و خارجی است. کمپرسور کولر گازی جنرال گلد از نوع T3 است. این موتور تا دمای 65 درجه سانتی گراد عملکرد مطلوبی دارد. کولر گازی جنرال شکار دارای کمپرسور T1 است. این کمپرسور تا دمای 45 درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کند. قدرت کمپرسور این دو کولر گازی متفاوت است.

کمپرسور جنرال گلد از نوع روتاری پرقدرت است. این کمپرسور برای مناطق گرم و شرجی مناسب است. کمپرسور T1 مناسب مناطق معتدل خزری، فلات غربی و شمال غربی ایران است. هر دو کولر گازی دارای قابلیت سرمایش و گرمایش هستند. در فصل های سرد و گرم سال می توانید از قابلیت های این کولر گازی با کیفیت بهره ببرید. کمپرسور کولر گازی جنرال گلد در نوع اینورتر تا 73 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. کاهش مصرف انرژی تاثیر بسیاری در کاهش هزینه های برق دارد.

شکل ظاهری کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

شکل ظاهری کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار تفاوت های بسیاری دارند. کولر گازی جنرال گلد دارای طراحی مدرن و بسیار شیکی است. طرح آن در عین سادگی جذابیت های خاصی دارد. این طراحی ساده با هر دکوراسیونی ست میشه و خانه ی شما را زیبا می کند. جنرال شکار در چندین سال گذشته دارای یک طرح منحصر به فرد و متفاوت بوده است. یک لبخند زیبا و بزرگ از جنس استیل با کیفیت روی پنل داخلی طراحی گردیده است. این طرح لبخند دلیل شهرت و محبوبیت این کولر گازی به کولر گازی جنرال شکار لبخند است. شرکت جنرال شکار در تولیدات جدید خود طرح دیجیتال بغل را وارد بازار کرد. این مدل جدید طرح ساده و مدرنی دارد. قسمت دیجیتال در سمت راست پنل قرار دارد. این تفاوت ها در یونیت داخلی کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار است.

جنس یونیت داخلی کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار از جنس پلاستیک فشرده است. یونیت خارجی کولر گازی هر دو برند تفاوت چندانی با هم ندارند. بدنه خارجی کولر گازی هر دو به رنگ سفید و از جنس استیل ضد زنگ است. دو برند جنرال گلد و جنرال شکار دارای دو ریموت کنترل خوش دست هستند. به کمک ریموت کنترل می توانید به تنظیمات و قابلیت های خاص کولر گازی دسترسی پیدا کنید. صدای کولر گازی یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید است. کولر گازی جنرال گلد صدایی در حدود 46 تا 50 دسی بل دارد. در کولر گازی جنرال شکار بین 50 تا 58 دسی بل است. این تفاوت کم تاثیر زیادی در ایجاد صدا ندارد و هر دو محصول جزو بهترین کولر گازی های بی صدا محسوب می شوند.

 

"</p

نکته

کمپرسور روتاری موجود در این دو کولر گازی دارای قطعات متحرک کمتری است. وجود قطعات کم از لرزش کولر گازی هنگام کار کردن می کاهد. در نتیجه کولر گازی صدای بسیار پایینی دارد که اصلا آزار دهنده نیست.

گاز مبرد در کولر گازی های جنرال

فاکتور مهم دیگر هنگام خرید کولر گازی گاز مبرد استفاده شده است. کولر گازی جنرال گلد از گاز مبرد R410a استفاده می کند. این گاز بهترین گاز برای کولر گازی است. سازگار با محیط زیست بوده و غیر قابل اشتعال است. کولر گازی جنرال شکار از دو گاز R410a و R22 استفاده می کند. در اکثر مدل های 12000 جنرال شکار از گاز R22 استفاده شده است. گاز R22 در گذشته برای همه ی کولر گازی ها استفاده میشد. این گاز سمی بوده و به محیط زیست آسیب می زند. گاز R410a مصرف شارژ کمتری دارد. هر پنج سال یک بار نیاز به شارژ کردن دارد. نقطه جوش بالایی دارد که روند خنک سازی را بیشتر و در کمترین زمان محیط را خنک می کند. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد گاز کولر گازی ها می توانید از مقاله تفاوت گاز کولر گازی ها کمک بگیرید.

ظرفیت کولر گازی در تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

کولر گای جنرال گلد و جنرال شکار در بخش ظرفیت تنوع یکسانی دارند. در ظرفیت های 12000-18000-24000 و 30000 تولید و روانه بازار شده اند. هر ظرفیت مناسب متراژ معینی است. انتخاب ظرفیت مناسب در مصرف انرژی صرفه جویی و بازدهی و طول عمر مفید کولر گازی را افزایش می دهد. ظرفیت هر کولر گازی را با BTU نشان می دهند. کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار دارای امکانات و قابلیت های هوشمند بسیاری است. تایمر خواب، تایمر تنظیم خودکار خاموش و روشن شدن و قفل کودک یا HOLD از قابلیت های کولر گازی جنرال شکار است. کولر گازی جنرال گلد دارای حالت پرقدرت، حالت بی صدا، تنظیم خودکار جریان هوا و تنظیم زمان می باشد. در ادامه مقاله به بررسی امکانات و قابلیت های دو برند جنرال گلد و جنرال شکار می پردازیم.

بررسی امکانات پیشرفته کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

برند های مختلف کولر گازی در رقابت با یکدیگر توانسته اند امکانات هوشمند بسیاری روی تولیدات خود نصب کنند. ریموت کنترل کولر گازی ابزاری برای راحتی کاربران از کولر گازی است. ریموت کنترل ها فارغ از نوع کولر گازی دارای امکانات مشابه هستند و تفاوت های ناچیزی با یکدیگر دارند. روی ریموت کنترل گزینه های بسیاری وجود دارد. در این دو برند برخی امکانات عملکرد عالی و مطلوب و برخی کارایی پایین تری دارند. با ما همراه باشید تا با این قابلیت ها بیشتر آشنا شوید.

قدرت خنک کنندگی

کولر گازی های جنرال گلد و جنرال شکار که از گاز R410a استفاده می کند قدرت خنک کنندگی بالایی دارد. در مدل هایی که از گاز R22 استفاده می شود قدرت سرمایش کمتری دارند. پرتاب باد کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار در حد مطلوبی قرار دارد. هر دو برند دارای پرتاب باد 4 جهته هستند. این قابلیت در هر دو مدل کارایی بسیاری دارد. شما می توانید این گزینه را فعال کنید تا هوای خنک یا گرم همه فضای خانه را در برگیرد.

فیلتر تصفیه هوا

کولر گازی جنرال گلد دارای دو فیلتر تصفیه هوا است. جنرال گلد از فیلتر های اچ دی استفاده می کند. این فیلتر ها می توانند تا 97 درصد از ورود گرد و غبار جلوگیری کنند کولر گای جنرال شکار از فیلتر های اس دی بهره مند است. این فیلتر ها کارایی و قدرت فیلتر های جنرال گلد را ندارند.

حالت تمیز کردن خودکار فیلتر ها

در کولر گازی های جنرال گلد و جنرال شکار این قابلیت از ورود باکتری ها جلوگیری می کند. در واقع کولر گازی بوهای نامطبوع را از بین می برد و هوای خروجی کولر گای را خشک می کند. این آپشن مهم روی قیمت کولر گازی تاثیر بسیاری دارد.

 حالت SLEEP

این یکی از قابلیت های مشترک بین این دو برند کولر گازی است. هنگام خواب باید دمای کولر گازی مطلوب باشد تا خوابی آرام و دلنشین برای کاربران فراهم شود. با فعال کردن این گزینه در حالت سرمایش با توجه به پایین آمدن سوخت و ساز بدن هر یک ساعت 2 درجه دمای هوا را افزایش می دهد. روی نمایشگر پنل داخلی تصویر هلال ماه روشن می شود که نشانگر حالت خواب در کولر گازی است.

 

"</p

 

حالت تایمر

این گزینه زمان روشن و خاموش شدن دستگاه را نشان می دهد. هنگامی که بیرون از منزل هستید می توانید قبل از رسیدن کولر گازی را روشن کنید. خوشبختانه این ویژگی در هر دو برند وجود دارد.

حالت HOLD ( قفل کودک)

این گزینه برای خانواده هایی که کودک بازیگوش دارند و با دستکاری کنترل و فشار دکمه ها تنظیمات کولر گازی را تغییر می دهند کارایی دارد. با فعال کردن این گزینه تمام دکمه ها غیر فعال می شود. هیچ تغییری در روند کولر گازی ایجاد نمی شود. این حالت در کولر گازی جنرال شکار وجود دارد.

 FAN SPEED (سرعت فن)

شما با فعال کردن این گزینه می توانید سرعت فن را کم و زیاد کنید. فن را می توانید در حالت کم، متوسط، زیاد و نامنظم تنظیم کنید.

حالت MODE

این گزینه در کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار وجود دارد. در مدل های جدید کولر گازی جنرال گلد این گزینه پیشرفته تر است. دکمه MODE جزو اصلی ترین دکمه های ریموت کنترل است. این گزینه نشان دهنده حالت عملکرد کولر گازی است. در MODE 4 حالت وجود دارد که با فشار دادن این دکمه حالت ها عوض می شود.

  1. حالت باد زدن: با این گزینه کولر گازی در حالت فن قرار می گیرد. موتور خاموش می شود و حالت پنکه فعال می شود. این گزینه برای جا به جایی هوای محیط کاربردی است.
  2. حالت سرد: در فصل تابستان و اوج گرما این گزینه کاربرد دارد. این حالت به شکل یک دانه برف فعال می شود. هوای سرد را تولید و محیط را خنک می کند.
  3. حالت گرم: این گزینه بر عکس مورد قبل مختص زمستان های سرد است. کولر گازی در این حالت گرما تولید می کند.
  4. حالت خودکار: این گزینه دمای کولر گازی را در حالت اتوماتیک قرار می دهد. با تعیین دمای کولر گازی روی دمای دلخواه، کولر گازی محیط را در دمایی یکنواخت قرار می دهد.
  5. حالت باد خشک: این گزینه مخصوص شهرهای شمالی ایران است. در این مناطق هوا مرطوب و شرجی است. این حالت رطوبت بیشتری را از هوای محیط می گیرد. به این گزینه حالت رطوبت گیر نیز می گویند. با فعال کردن این گزینه باکتری های موجود در هوا از بین می روند و هوا تهویه می شود.

حالت توربو

در این گزینه کولر گازی با بالاترین قدرت عمل می کند. با فعال کردن این دکمه کولر گازی در کمترین زمان محیط را خنک یا گرم می کند.

حالت باد سلامت

در این حالت تمام فیلتر ها فعال می شوند و میکروب ها را از بین می برند.

حالت اکو

در این حالت با کمترین مصرف انرژی دمای محیط به دمای تعیین شده می رسد. این گزینه هزینه های برق را به شدت کاهش می دهد.

رادیاتور مسی طلایی

در اکثر مدل های کولر گازی های جنرال از این نوع رادیاتور استفاده می شود. این رادیاتور کیفیت بالایی دارد و در آب و هوای گرم و شرجی زنگ نمی زند.

جمع بندی تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار

کولر گازی جنرال در دو برند جنرال گلد و جنرال شکار به دلیل کیفیت بالای تولیدات محبوبیت بسیاری بین کاربران دارد. در ابتدای مقاله تفاوت های این دو برند پر آوازه را بررسی کردیم. کولر گازی جنرال گلد از کمپرسور T3 بهره مند است. کولر گازی جنرال شکار از نوع T1 استفاده می کند. نوع گاز مصرفی کولر گازی جنرال گلد از نوع R410a است. کولر گازی جنرال شکار در نمونه های قدیمی از نوع R22 است. در مدل های جدید از نوع R410a است. شکل و طراحی ظاهری یونیت داخلی این دو برند با هم تفاوت دارند. شما خریداران کولر گازی با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه خود می توانید نوع پنل داخلی را انتخاب کنید.
نکته مهم دیگر قابلیت اینورتر در کولر گازی است. هر دو برند دارای دو مدل های اینورتر دار و بدون اینورتر هستند.

در کولر گازی جنرال گلد اینورتر تا 70 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. کولر گازی اینورتر جنرال شکار این کاهش مصرف تا 20 درصد است. کولر گازی جنرال گلد توانسته در سال های اخیر دو مدل جدید با آپشن های پیشرفته به بازار وارد کند. مدل تیتانیوم در جنرال گلد دارای قابلیت اینورتر است. شرکت جنرال شکار در مدل جدید خود طرح دیجیتال بغل را روانه بازار کرده است. این طرح در مقایسه با امکانات هوشمند با مدل های جدید جنرال گلد برابری می کند و در رقابت با یکدیگر هستند. در مورد تفاوت کولر گازی های اینورتر و معمولی می توانید از مقاله تفاوت بین کولر گازی اینورتر و معمولی کمک بگیرید.

قیمت

قیمت کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار با توجه به آپشن ها و امکانات هوشمند آنها متفاوت است. هر چه امکانات و ویژگی های کولر گازی بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود. کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار مونتاژ کشور چین هستند. اما کولر گازی های جنرال گلد تحت لیسانس تایلند ساخته می شوند. این یک امتیاز مثبت برای کولر گازی برند جنرال گلد است. امیدواریم مطالب این مقاله به شما کاربران در خرید کولر گازی کمک کند و به سوالات شما در زمینه کولر گازی پاسخ دهد. برای نوشتن مقاله تفاوت بین کولر گازی جنرال گلد و جنرال شکار از سایت اصلی جنرال شکار کمک گرفته ایم.

حاتمی

دسته‌بندی کولرگازی ها
اشتراک گذاری
مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الان حرف بزنیم ؟
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت